Communiceren is niet altijd makkelijk. Met de één lukt het wel, met de ander niet. Jouw gedrag roept gedrag bij de ander op en voor je het weet zit je in een situatie die je niet wilt. Advocaten en zorgprofessionals moeten in de praktijk veel (lastige) gesprekken voeren. Met collega’s, bestuurders, assistenten, patiënten of cliënten. Communicatie vormt daarbij de basis van een goed gesprek, professioneel en persoonlijk.
Misschien zie je er al dagen geweldig tegenop. Wat voor reactie ga ik krijgen? Wanneer je weet hoe je in een gesprek overkomt, kun je aansluiten bij de behoeften en verwachtingen van de ander. Door empathie te tonen en actief te luisteren wek je vertrouwen en wederzijds begrip, ook als er weinig tijd is. Wil jij weten hoe je overkomt? Dat kan nu door gesprek in de praktijk, klik hier om je in te schrijven!
Gesprek in de praktijk gaat je helpen in professionele situaties waarbij communicatie erg belangrijk is, maar nog niet zo gemakkelijk. Het maakt niet uit of je al heel ervaren bent of niet. Deze methode is geschikt voor ieder die zijn of haar communicatievaardigheden wil versterken. Kijk maar eens naar onderstaande voorbeelden:
Begeleiding advocaat-stagiair
Verstoorde werkrelatie
Begeleiding van AIOS
Gesprek in de praktijk: hoe werkt het?
MCG en FactorVeermans trainingsacteurs hebben hun jarenlange expertise op het gebied van ervarend leren gebundeld. Je experimenteert en onderzoekt een uur lang real-time hoe jij het beste een professioneel gesprek kunt voeren. Je zet twee stappen:
Stap 1: je wilt natuurlijk sparren met iemand die jouw sector kent. Je vult het startformulier in of neemt contact met ons op. Wij kiezen een adviseur die past bij jouw vraag en plannen het gesprek in. Je ontvangt van ons een bevestiging met daarin een (digitale) uitnodiging.
Stap 2: je voert het gesprek met een adviseur, met veel ervaring in reflectie en constructieve feedback. Hij of zij stelt nog een paar vragen over wat je precies wilt leren. Daarna start het gesprek. Jij en de adviseur bespreken telkens bij time-outs hoe het gaat en hoe je overkomt. Als je wil, dan kan een vervolggesprek worden gepland.
Let op: hoe specifieker jij de leervraag formuleert hoe meer je uit het gesprek kunt halen. Je kunt een uur lang een moeilijk gesprek of moeilijke situatie oefenen. Je krijgt feedback op je communicatiestijl.
Een vertrouwelijke setting van het gesprek is vanzelfsprekend essentieel voor het slagen ervan. Wij hanteren de regels voor vertrouwelijkheid en privacy van het NIP.
Wil jij weten hoe je overkomt? Plan dan hier je sessie!
Vragen?
Neem contact met ons op via 030-2369485 of stuur een e-mail naar ofni @meijercg.nl.
Wij kunnen voor organisaties verschillende pakketvormen samenstellen. Meer informatie hierover? Neem contact met ons op.
MCG Consulting | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Zoeken | Copyright 2024